quote 1 quote 2 quote 3 quote 4 quote 5 quote 6 quote 7 quote 8

25 November, 2009 | Usability

Den mäktiga skrivaren

Ibland när jag ska skriva ut vissa saker på jobbet får jag en pytteliten magklump och ångest. Detta grundar sig i rädslan över att skrivaren har börjat krångla och att man inte vet vad man ska göra. Skrivaren som vi har på bygget är en bastant maskin, med massa lådor och ett “kanske inte världens bästa” men ok gränssnitt. Oftast funkar skrivaren som den ska men ibland krånglar den, precis som många andra tekniska saker gör. Här förväntar jag mig som användare att jag själv ska kunna åtgärda problemet och få skrivaren på rätt spår igen. I det här fallet slutade det hela med att jag ringde support för att få hjälp.

Ringa support för att skrivaren har upptäckt felmatat papper?! Värt att nämna är att jag tillsammans med en annan kollega gick igenom instruktionerna som presenterades på gränssnittet för att åtgärda problemet utan lyckat resultat. Frågan är, vad är felet? Vi vet inte, felmatat papper står det men pappret har tagits bort och problemet åtgärdat. Försöker skriva ut, nytt problem, eller vänta det är samma problem, dags att ringa skrivarsupport…

Jag vet inte om detta fenomen är vanligt bland dessa bastanta skrivare men en sak är säker, utbildning i hur personalen ska handskas med skrivaren när den är elak kanske är värt att nämna på nästa personalmöte.

568474_39035415
interface

2 Comments
  • Emelie

    den attans skrivaren..har gett mig ångest flera gånger.:) glad att jag slipper den nu.. men får tampas med en annan bastant skrivare istället ;)


  • Igor Jovic

    Hehe, jag vet, men när den funkar så är den som ens bästa vän men så fort den krånglar kommer häxan fram :)



  • RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

    Sorry, the comment form is closed at this time.

    Prenumerera på RSS-flödet RSS Feed

    Kategorier