quote 1 quote 2 quote 3 quote 4 quote 5 quote 6 quote 7 quote 8

25 November, 2009 | Usability

Den mäktiga skrivaren

Ibland när jag ska skriva ut vissa saker pÃ¥ jobbet fÃ¥r jag en pytteliten magklump och Ã¥ngest. Detta grundar sig i rädslan över att skrivaren har börjat krÃ¥ngla och att man inte vet vad man ska göra. Skrivaren som vi har pÃ¥ bygget är en bastant maskin, med massa lÃ¥dor och ett “kanske inte världens bästa” men ok gränssnitt. Oftast funkar skrivaren som den ska men ibland krÃ¥nglar den, precis som mÃ¥nga andra tekniska saker gör. Här förväntar jag mig som användare att jag själv ska kunna Ã¥tgärda problemet och fÃ¥ skrivaren pÃ¥ rätt spÃ¥r igen. I det här fallet slutade det hela med att jag ringde support för att fÃ¥ hjälp.

Ringa support för att skrivaren har upptäckt felmatat papper?! Värt att nämna är att jag tillsammans med en annan kollega gick igenom instruktionerna som presenterades pÃ¥ gränssnittet för att Ã¥tgärda problemet utan lyckat resultat. FrÃ¥gan är, vad är felet? Vi vet inte, felmatat papper stÃ¥r det men pappret har tagits bort och problemet Ã¥tgärdat. Försöker skriva ut, nytt problem, eller vänta det är samma problem, dags att ringa skrivarsupport…

Jag vet inte om detta fenomen är vanligt bland dessa bastanta skrivare men en sak är säker, utbildning i hur personalen ska handskas med skrivaren när den är elak kanske är värt att nämna på nästa personalmöte.

568474_39035415
interface

2 Comments
  • Emelie

    den attans skrivaren..har gett mig ångest flera gånger.:) glad att jag slipper den nu.. men får tampas med en annan bastant skrivare istället ;)


  • Igor Jovic

    Hehe, jag vet, men när den funkar så är den som ens bästa vän men så fort den krånglar kommer häxan fram :)



  • RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

    Sorry, the comment form is closed at this time.

    Prenumerera på RSS-flödet RSS Feed

    Kategorier